Milyen problémákat old meg egy jó járműkövető?
2021. augusztus 6.Már kisebb flották esetén is, ahol a cégvezetők is jobban rálátnak a járművek és sofőrök munkájára rengeteg, akár nem is szándékos, rejtett visszaélés történhet. Sok be nem jelentett magánút, gyorshajtás, többlet fogyasztás, esetenként fekete fuvarok, üzemanyag visszaélés.
Ezeket már egy alapvető járműkövetési funkcionalitással ki lehet szűrni, ráadásul automatikusan vagy pár riport segítségével.
Ügyfélkörünkben felmérést végeztünk, kértük őket, hogy osszák meg velünk azokat az eseteket, amikor a FLEETware segített felgöngyölíteni valamilyen visszaélést vagy felderített nem megfelelő járműhasználatot. Ebből szeretnénk megosztani pár példát, de – és ezt az ügyfeleinknek is mindig jelezzük- egy-egy visszaélés esetén mindig meg kell vizsgálni a kiváltó okot. Sokszor csak félreértés, vagy bérproblémák vezetnek visszaélésekhez. Ha ezeket rendezzük, akkor több motivált kolléga és kevesebb visszaélés lesz.
Aki nem kímélte a járművet:
Vélt vagy valós sérelmek vezettek odáig, hogy egy sofőr a telerakodott járművel a megengedett sebességet átlépve és nem a sebességhez megválasztott fokozatban használta szándékosan a járművet. A többlet fogyasztás és a túlzott jármű amortizáció mellett ez roppant balesetveszélyes is, hiszen a megnövekedett tömeg megnövekedett fékúthoz és kanyarbeli útelhagyáshoz vezethet. Szerencsére a FLEETware segítségével a túlzott sebesség és fordulatszám adatok (melyekre akár riasztások is beállíthatóak) alapján sikerült véget vetni az eseménynek.
Feketézés:
A szolgáltatás bevezetése után több ügyfelünk is megdöbbenve tapasztalta, hogy a járműveik sokszor hétvégén is mozogtak, pedig a telephelyen kellett volna állniuk. Leleményes munkavállalók sokszor hétvégente saját céljaikra, fekete fuvarozás, vagy munkavégzésre használják a céges járműveket. Ez a járműkövető felületén szabad szemmel is látható, de akár riasztások beállításával értesülhetünk róla, ha munkaidő után használják a járműveket.
Üzemanyaglopás:
Íratlan ökölszabály, hogy járműkövetés bevezetése után a flotta üzemanyagköltségei akár 10-20%-ot is csökkennek, pedig a járművek ugyanannyit dolgoznak mint a bevezetés előtt. Sajnos az üzemanyagárak miatt még mindig vonzó dolog az ezzel való visszaélés. Legjellemzőbb a „mellétankolás”, amikor tankolás közben egy kannába, vagy akár egy másik járműbe is töltenek. Sok kicsi sokra megy, havonta akár több száz liter üzemanyagnak veszik így nyoma. A FLEETware a tankszint figyelés mellett az autó által ténylegesen elfogyasztott üzemanyagot is regisztrálja, így akár hó végén elég megnézni a bejövő üzemanyagszámlákat és rögtön látszik, ha eltérés van a bemenő és az elhasznált üzemanyag között.
Magánutak minden mennyiségben:
A munkavállalók sokszor alapértelmezettnek veszik, hogy a járműveket lehet magánutakra is használni. Ez jellemzően így is van rendjén, a cégvezetők is hozzájárulnak ehhez. De számos esetben a szabályok nincsenek lefektetve, s míg a cégvezetők ilyenkor a munkába járásra és a hétvégi szokásos vásárlásokra gondolnak magánhasználat esetén, a munkavállalók ennél tágabban értelmezik azt. Ennek megoldása természetesen a szabályok lefektetése. De vannak kirívó esetek, egyik ügyfelünk sofőrje minden második hétvégén külföldre ment a céges járművel és ami igazán aránytalan, hogy a hivatalos és magánutak arány 80%-os volt a magánutak javára. Azt még szabályok nélkül is beláthatjuk, hogy munkaeszköznél a munkára való használat legyen az elsődleges. A FLEETware segítségével akár egy kávé mellett áttekintheti a teljes flotta futásteljesítményét, hivatalos és magánutakra bontva.
A legtöbb jármű használata esetén előfordulhatnak a fentiekhez hasonló események, így ha Ön is biztosra szeretne menni, használjon járműkövetést, forduljon hozzánk kérdésével bizalommal!
2021. augusztus 6.